عضو انجمن خدمات پس از فروش خودرو از فروش برخي قطعات تقلبي خودروها با برندهاي مطرح در بازار خبرداد و گفت: نامه‌نگاري‌هايي با دولت انجام شده است تا براي اين افراد جرايم سنگين در نظر گرفته شود.

به گزارش مشرق، رادين پيمان‌فر از فروش گسترده قطعات تقلبي خودروها با برند و بسته‌بندي کمپاني‌هاي خودروساز در بازار خبرداد و گفت: برخي مراجعه‌کنندگان به تعميرگاه‌هاي مجاز خودروسازان تصورشان بر اين است که قطعات يدکي مورد استفاده در تعميرات از سوي تعميرگاه‌ها، قيمتي بالاتر از بازار دارد و بنابراين معتقدند که مراجعه به نمايندگي‌هاي مجاز، هزينه آنها را براي تعويض قطعات و تعمير، بالا مي‌برد.

عضو انجمن خدمات پس از فروش خودرو افزود: اين در شرايطي است که برخي فروشندگان لوازم يدکي در بازار، قطعات يدکي تقلبي را با بسته‌بندي برندهاي مطرح و خودروسازان در بازار به فروش مي‌رسانند که قيمتي کمتر از قيمت قطعات اصلي عرضه شده در نمايندگي‌ها دارند، در حالي که برخي نمايندگي‌هاي خودروسازان، از تعويض قطعات حاشيه سود اندکي دارند و ترجيح مي‌دهند که بخش تعمير و خدمات را از نمايندگي خود حذف کنند، در حالي که اين يک اجبار است که در کنار فروش خودرو، بايد خدمات پس از فروش نيز داده شود.

وي تصريح کرد: از طريق انجمن صنفي خدمات پس از فروش پيگير اين هستيم که دولت تدبيري بيانديشد که براي افرادي که قطعات تقلبي خودروها را به جاي قطعات اصلي و در بسته بندي و با برند خودروسازان عرضه مي‌کنند، جرايم سنگيني در نظر گرفته شود تا قطعات بي کيفيت، به نام توليدکنندگان و خودروسازان تمام نشود.

به گفته پيمان‌فر، ميانگين مراجعه خودروها به تعميرگاه‌ها 2.8 اعلام شده و البته هدفگذاري وزارت صنعت، معدن و تجارت اين است که اين رقم ظرف مدت 4 سال به يک برسد، اين عدد بر اساس تعداد خودروهاي مراجعه شده نسبت به کل توليد خودرو در بازه زماني خاص محاسبه مي شود و البته ما برنامه ريزي کرده‌ايم که ظرف مدت کمتر از 4 سال به رقم يک برسيم.

وي اظهار داشت: شرکت‌هاي خوب در زمينه خودرو، تنها به جايگاه توليد با کيفيت نمي‌انديشند، بلکه به خدمات پس از فروش مناسب و به دلخواه مشتري هم فکر مي کنند. بنابراين اگر خودروسازي مي خواهد حضور پايداري در بازار ايران داشته باشد، بايد به خدمات پس از فروش هم فکر کند؛ چراکه خريد خودرو فرآيندي زمان بر نيست، اما استفاده از آن فرآيندي 5 تا 10 ساله دارد که در طول اين مدت بايد به نحوي پشتيباني شود، بنابراين يکي از اقدامات جديد خودروسازان به ويژه خودروسازان چيني، سرمايه گذاري در حوزه قطعات يدکي است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس